vineri, 17 septembrie 2010

Real vs Fake

Louis Vuitton, Prada, Versace, Gucci, Dolce Gabbana, Chanel, Armani, Dior, Moschino… Sunt doar cateva din brandurile internationale ale exclusivismului si avangardismului monden care, in ultima perioada, au pornit o revolutie de proportii a cliseului si fiasco-ului vestimentar. Stim cu totii ca aceste marci s-au remarcat prin excelenta de-a lungul anilor, ca multe dintre ele s-au rafinat progresiv, au devenit icon-uri ale stilului, etichete ale feminitatii, ale frumosului si ale bunului gust. Ar fi o ineptie sa sustin vehement ca nume sonore, precum Coco Chanel, Roberto Cavalli, au fost doar simple personaje care au creat haine la un moment dat. Asadar, este lesne de inteles ca vorbim despre o valoare calitativa extrema, dar si de preturi pe masura. Intervine totusi si o discordanta; o problema cu care ne confruntam din ce in ce mai des, fabricarea unor produse replica accesibile oricarei paturi sociale. Scotand din discutie celebrul “less is more”, evitand sa intram in polemici legate de prost gust si extravaganta, ne concentram atentia asupra falsurilor si a modului devastator in care au acaparat zonele comerciale. In momentul actual se gasesc astfel de produse replica la tarabele din piete, la boutique-uri sau pe internet. Pentru ca ma adresez unor cititori avizati, am creat o lista cu mici subtilitati asupra obiectelor autentice de vestimentatie pentru a distinge intre un produs real si unul replica.
- cea mai ieftina poseta autentica Louis Vuitton costa circa 400 €. Pretul este principalul element care face diferenta intre o geanta reala si una falsa.

- monograma LV este plasata simetric si niciodata intrerupta de cusaturi, in cazul posetelor autentice.

- manerele gentilor reale nu sunt niciodata acoperite cu pungi de plastic la comercializare, cum se intampla in cazul posetelor replica, iar materialul din care sunt confectionate duce spre o tenta portocalie datorata oxidarii dupa cateva utilizari.

- fiecare produs Louis Vuitton are un leather tag de identificare care ii valideaza autenticitatea. “O”-ul din leather tag este perfect rotund in cazul posetelor reale.

- producatorii Louis Vuitton pun mare accent pe detalii, fiecare fermoar sau buton atasat are gravat logo-ul LV.

- gentile autentice din gama “Multicolore” pot avea date code-ul finalizat doar in cifrele 3, 4 sau 5 si nu au monograme rosii


- “R”-ul din “PRADA” gravat pe emblema trebuie sa aiba piciorul drept curbat spre interior, in caz contrar articolul este fals.
- placa atasata fiecarui produs are fondul de aceeasi culoare ca si articolul respectiv.
- orice alt metal de pe poseta are gravat logo-ul “PRADA” – un detaliu caracteristic tuturor brandurilor de renume.
- pe eticheta din interior este scris “PRADA MADE IN ITALY” in cazul unei genti autentice.
- pe toata suprafata captuselii este scris orizontal “Prada~Prada~Prada~”. Un articol fals omite in general acest aspect.


- daca distribuitorul ofera o gama variata de culori si marimi din acelasi model, articolul este cu siguranta fals.
- D&G nu mai produce bluze pe care sa fie inscriptionat mare “D&G” sau “DOLCE & GABBANA”.
- materialul articolului nu trebuie sa fie poliester. Producatorii D&G folosesc materiale sintetice precum viscoza si cupru pentru embleme.
- corsetaria nu este facuta din panglica ieftina de satin.
- marimile scrise pe eticheta sunt Small-Medium-Large, niciodata S-M-L.

-gentile Chanel au una din urmatoarele logo-uri in interior: stampila aurie sau argintie, eticheta rectangulara din piele cu semnul Chanel pe culoarea auriu sau argintiu, eticheta neagra cu Chanel pe culoarea alba sau eticheta neagra cu linii verticale.
- produsele Chanel care sunt confectionate de la inceputul anilor ’90, incluzand toate gentile Chanel vintage, au un sticker cu un numar de serie cuprins din 7 sau 8 cifre. Acest cod trebuie sa fie la fel ca cel de pe cardul de autenticitate.
- fermoarul trebuie sa aiba gravat logo-ul “CC” sau “CHANEL”.
- la logo-ul “CC” din fata partea superioara a “C”-ului drept trebuie sa incalece partea superioara a “C”-ului stang, iar partea inferioara a “C”-ului stang trebuie sa incalece partea inferioara a “C”-ului drept. Cele mai multe falsuri au logo-ul pozitionat in diferite alte feluri.
articolul trebuie cumparat impreuna cu un card de identificare.
- cusaturile trebuie sa fie perfecte fara urme de ate destramate. La fabricarea produselor Gucci se pune mare accent pe ata si material.
- o poseta Gucci se va vinde doar cu accesoriile necesare: sac de praf, cutie, etc.
- litera “G” se aseamana deseori cu “C” in cazul gentilor false.


- produsele Versace sunt fabricate exclusiv in Italia. Pe eticheta trebuie sa fie scris “MADE IN ITALY”.
- emblema trebuie sa aiba o culoare consistenta.
Dupa toate acestea nu ar mai trebui sa dati crezare oricarui individ care vrea sa impresioneze prin "firma".

2 comentarii:

  1. un articol pe cinste!!
    poate asa o sa invete in sfarsit unele persoane amatoare de "kitch" ca o geanta Luis vuitton,chanel sau etc. nu este un MOTIV de lauda:))

    ci de PROST GUSTTTTT...............:))ce rea sunt azi

    (ft tare)

    RăspundețiȘtergere
  2. ma bucur ca-ti place, dear friend ;x, maine cu siguranta o sa incerc sa te uimesc cu postarea :))

    RăspundețiȘtergere

Related Posts with Thumbnails